پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

زائران نیازمند صدور ویزا نیستند

زائران نیازمند صدور ویزا نیستند

زائران نیازمند صدور ویزا نیستند

مدیریت حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان نمود: تاکنون ۷۵ هزار نفر از خوزستان برای اعزام به سفر عتبات عالیات در ایام اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کردند که از این تعداد فقط ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر با قطعی کردن سفر خود مبلغ ۱۸ هزار تومان بیمه را پرداخت کردند.

آقای محمد امین یاقوت با اشاره به رایگان بودن ثبت نام در سامانه «سماح» ادامه می‌دهد: افراد باقیمانده نباید تصور کنند که پیش ثبت‌نام برای اعزام به سفر عتبات عالیات کافی است و حتماً باید نسبت به قطعی کردن ثبت نام خودرو در پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از استان‌های مختلف در سامانه «سماح» ثبت نام کردند که حدود ۶۰۰ هزار نفر آنها محل اعزام خود را مرزهای شلمچه و چذابه اعلام کردند.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به بی نیاز بودن زائران از صدور ویزا در اربعین سال جاری عنوان نمود: سال‌های قبل سه دفتر کنسولگری عراق در شهرهای آبادان، سوسنگرد و اهواز فعال بود که امسال با توجه به نیاز نبودن به صدور ویزا فقط یک دفتر اهواز فعال است.

مرزهای خوزستان میزبان ۲میلیون زائر اربعین/ فعالیت ۴۰۰ موکب

آقای یاقوت با اشاره به مشارکت یک هزار نفر از پرسنل حج و زیارت در گیت‌ها و مرزهای کشور یادآور می‌شود: ۸۰ گیت در ۵۵ نقطه در مسیر نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و حتی مرزهای مختلف کشور برای هماهنگی، راهنمایی و امداد به زائران حسینی فعال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زائران حتماً نسبت به تلقیح دُز یادآور واکسن کرونا توصیه می‌کند،از همه زائران حسینی درخواست می‌شود که حتماً با گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه کنند؛ همچنین با توجه به اینکه گذرنامه‌های فاقد اعتبار به منظور تسریع در امور، مُهر تمدید می‌خورد، زوار نسبت به تمدید گذرنامه‌های بدون اعتبار خود اقدام کنند.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست