جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

احتمال راه اندازی عمره مفرده بعد از حج 98

احتمال راه اندازی عمره مفرده بعد از حج 98

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در زمان ارايه گزارش در خصوص برنامه ریزی ها برای حج تمتع 98 از احتمال راه اندازي عمره مفرده بعد از حج تمتع 98 خبرداد.

رشیدیان در خصوص راه اندازی مجدد عمره مفرده نیز توضیح داد: حدود 6 میلیون نفر از هموطنان در نوبت تشرف به عمره مفرده قرار دارند.
وی یکی از مشکلات برای راه اندازی عمره را شرایط سیاسی دو کشور دانست و گفت: در حال حاضر کنسولگری در کشور عربستان نداریم و مسلماً برای حضور اتباع ایرانی، داشتن یک کنسولگری و حمایت کنسولی مهم است.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه موضوع عمره در جلسه شورای عالی حج مطرح شد، خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه شورای عالی حج مطرح شد و بحث پیگیری ها نیز بر عهده ما گذاشته شد.
رشیدیان افزود: اگر شرایط لازم یعنی حمایت های کنسولی فراهم آید و دفتر حافظ منافع توسط سوییس که مورد موافقت نیز قرار گرفته راه اندازی شود و نمایندگان کنسولی مستقر گردند، امیدواریم این مهم یعنی راه اندازی مجدد عمره مفره بعد از حج تمتع 98 انجام گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص واگذاری و خرید و فروش فیش حج نیز اظهار کرد: با توجه به مصوبات موجود هر کس متقاضی واگذاری فیش حج به کس دیگری باشد می تواند یک بار این مهم را انجام دهد و در این رابطه به همراه خریدار به دفاتر کارگزاری مراجعه و اقدامات قانونی را انجام دهد.

رشیدیان افزود: برای حضور فروشنده و خریدار که خودشان با هم در خصوص قیمت نیز به توافق رسیده اند، احتیاجی به وجود واسطه و دلال نیست؛ برخی افراد فضای غیر واقعی برای کسب سود ایجاد می کنند که مردم باید نسبت به این موضوع نیز آگاه باشند.

وی تصریح کرد: قیمت و توافق آن به عهده فروشنده و خریدار است و بعد از توافق می توانند به دفاتر کارگزاری سازمان مراجعه کنند و دفاتر نیز در قیمت هیچ نقشی ندارند و به طور حتم باید مردم نسبت به واسطه ها و دلال ها آگاه باشند؛ نیروی انتظامی نیز باید با این افراد برخورد کند.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست