پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاری

9 دی ؛ میثاقی دوباره با ولایت

  • 09 دی 1393
  • 12:27
  • مقاله
  • 0 دیدگاه
  • 4474 بازدید
  • Article Rating
9 دی ؛ میثاقی دوباره با ولایت

نهم دی ماه در تقویم ملی ایران روز بصیرت و میثاق با ولایت نام گرفت، روزی که بازتاب عزم انقلابی یک ملت و همایش اراده ملی بود و نشان از هوشیاری و بصیرت مردم بزرگ ایران در برابر توطئه های دشمنان این مرز و بوم داشت.

نهم دی سال 1388 هجری خورشیدی دگربار مردم این دیار کهن با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند و با حضور خویش در راهپیمایی آن روز جهانیان را به حیرت واداشتند. روزی که روح دیانت، حاکم بر دل های مردم و فرهنگ عاشورایی شد و رویداد 9 دی یک حادثه ی ماندنی در تاریخ ایران اسلامی به شمار رفت. حضور تمامی اقشار جامعه در راهپیمایی این روز رمز ماندگاری و جاودانگی نهم دی ماه بود. هنگامه ای که مردمان ایران اسلامی برای پاسداشت حرمت عاشورا و دفاع از ولایت و نظام اسلامی به پاخاستند و بر رویاهای دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی ایران خط بطلان کشیدند. روزی که نشان از اوج بصیرت و دشمن شناسی مردم و فصل الخطاب بودن رهبری و قانون داشت.

خلق حماسه ای بزرگ و ماندگار مانند 9 دی 1388 هجری خورشیدی که با خروش انقلابی میلیون‏ ها تن از مردم ایران که در سراسر کشور رقم خورد، در واقع حقیقت بزرگ همبستگی ملت و ولایت را آشکار ساخت. در این روز پیوند اسلامیت و جمهوریت بیش از پیش نمایان شد و به همین دلیل است که 9 دی در تاریخ، حماسه ای ممتاز محسوب می شود. به حق که تاریخ سرافراز ایران همواره بیانگر حضور پر افتخار مردمی است که برای حفظ اعتقادها و میهن خود در برابر هر گونه تجاوز و توطئه ای ایستادگی کرده اند، آنان در راه استقلال و آزادی کشور از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند و لحظه های سرنوشت سازی را با نثار جان خویش جاویدان ساختند تا نشان دهند پشتوانه ی محکمی برای مام وطن هستند. آنانی که دگربار با حضور در راهپیمایی این روز به دشمنان نشان دادند که کلید حل تمامی مسایل کشور و انقلاب در دست ملت است و در شرایطی که اعتقادهای دینی و خاک سرزمینشان مورد تهدید قرار گیرد، قوم، طایفه، گروه و حزب در این کشور رنگ می بازد و همه یک دل و یک صدا متحد می شوند و نام ایران اسلامی را فریاد می زنند.

حضور پررنگ مردم در نهم دی و تجدید میثاق آنها با انقلاب و رهبری، در رسانه های سراسر دنیا مخابره و بار دیگر حیرت جهانیان برانگیخته شد و سران استکبار جهانی دگربار شاهد حماسه ای شورانگیز در ایران بودند که ملت همیشه در صحنه ایران در حمایت از آرمان هایشان به میدان آمدند و طعم تلخ شکست را به آنان چشاندند. آنها دریافتند که هیچ گاه نخواهند توانست استقلال و امنیت ایران را به مخاطره بیندازند.

آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری تاکنون در سخنرانی های گوناگون از این روز ماندگار با عنوان هایی همچون نماد اعتماد مردم به نظام، تجلی احساس مسوولیت، حاکمیت روح دیانت بر دل مردم و بیداری، هوشیاری و بصیرت ملت، یاد کردند و آن روز را ارزشمند برشمردند.

ایشان در دیدار با ستاد بزرگداشت 9 دی در 1390 هجری خورشیدی فرمودند: «در قضیه 9 دی 88 یک نکته اساسی وجود دارد و آن نکته بر می گردد به هویت و ماهیت انقلاب یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و حضور عظیم بی نظیر تاریخی در سال 57، در 9 دی این روح به شکل بارزی نشان داده شد به طوری که جای انکار و تردید و تامل را برای هیچ کس از بدخواهان، دوستان، دشمنان و دیگران باقی نگذاشت. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دل های مردم. پس اینجا ما دو عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر عنصر مردم است که مردم در هر کشور و جامعه ای، اگرچنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند؛ همه مشکلات را می توانند حل کنند. یعنی بزرگترین کوه ها در مقابل حضور مردم از بین می رود. می توانند کوه های بزرگ را جابجا کنند؛ این یک حقیقت آشکاری است که بسیاری از تحلیل گران اجتماعی این حقیقت را درست لمس و درک نکرده اند اما ما این را لمس کرده ایم. هنر امام بزرگوار ما این بود که مردم را وارد صحنه کرد...»

امروز آنچه انقلاب اسلامی ایران را از دیگر انقلاب ها و جنبش ها متمایز کرده است حضور با بصیرت و هوشمندانه ی مردم در تمامی صحنه هاست، حضور خودجوش و میلیونی امت به پا خاسته ی ایران در نهم دی 1388 هجری خورشیدی بار دیگر ثابت کرد مردم ایران برای حفظ نظام اسلامی هیچ توطئه ای را برنمی تابند و با اعلام ولایت پذیری روزهای ماندگاری را در تاریخ ثبت می کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست