دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه مديريت حج و زيارت خوزستان با كارگزاران با موضوع عتبات عاليات

جلسه مديريت حج و زيارت خوزستان با كارگزاران با موضوع عتبات عاليات
به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان خوزستان جلسه مديريت حج و زيارت خوزستان جناب آقاي حويزاوي با كارگزاران زيارتي استان جهت بررسي وضعيت ثبت نام ، اعزام زائران و همچين وضعيت  مديران عتبات عاليات برگزار شد.

اين جلسه  در مورخ 29/11/92 در محل مديريت حج و زيارت استان با حضور كارگزاران زيارتي استان خوزستان و با محوريت بررسي وضعيت ثبت نام، تقسيم حركتها، وضعيت اعزام، مديران ، و نحوه خدمات دهي بهتر به زائرين عتبات عاليات  برگزار شد.

مدير حج و زيارت استان خوزستان جناب آقاي حاج ناصر حويزاوي در اين جلسه گفت :   در طول تاريخ انسانهايى بوده و هستند كه پس از مرگشان ، زندگى و حياتشان ادامه پيدا كرده و با مرگ بدنشان ، وجودشان و شخصيت و انديشه‏شان ادامه يافته است . مردان خدا و شخصيتهاى الهى، همانگونه كه در زمان حيات خويش استوانه دين و محور انسانيت و پشتوانه حق و عدالت هستند ، در زمان پس از مرگ نيز آرامگاه و زيارتگاهشان پشتوانه حق و عدالت و فضيلت است . و در اين ميان ، زيارت مشهد حسينى از ويژگيهاى برجسته‏اى برخوردار است . آنانكه توفيق پيدا مى كنند و به زيارت مرقد مطهرش مشرف مى شوند ، روى به آستان امام حسين (ع) آورده و به جانب اين مدرسه عشق و فضيلت و دانشگاه كمال و تربيت مى‏گرايند . اينگونه تربيت اجتماعى و يك چنين موسسه تهذيب اخلاق و ادب ، براى هيچ ملتى از ملل گيتى ميسر و مقدورنيست . 

حويزاوي ادامه داد :

البته ملحدين و معاندين و مخالفين مكتب تشيع به خيال خود شبهات و اشكالهاى مى كنند و مى گويند: «زيارت قبور، بت پرستى است ؟!» در حالى كه هر كس كه به زيارت قبور ائمه (ع) مى رود هرگز به عنوان «بت» آنها را زيارت نمى‏كند . چه كسى است كه حسين بن على (ع) را خدا بداند؟!! شيعه، امام را مقرب درگاه خدا مى‏داند و با توسل به او قربى به خدا پيدا مى كند، همانطور كه خودش در قرآن مجيد فرمود:«به سوى او وسيله بگيريد» امام را وسيله الهى مى‏داند. زيرا توسل و شفاعت، بعدى از ابعاد زيارت است كه زائر از اين طريق خود را به درگاه الهى نزديك مى‏كند، و پيشوايان ما وعده فرموده‏اند كه از زائران خود دستگيرى كنند.

 در ادامه جلسه موضوعات جلسه بررسي شد كه اهم آنها عبارتند از :شيوه توزيع حركات  - شيوه جذب زائران – معرفي مديران واجد شرايط عتبات جهت معاونت عمره – ارتقا سطح آگاهي مديران در شرايط زيارتي و آشنايي كامل به امور – تعيين محل مناسب و در شان زائرين جهت تجمع و اعزام –

در ادامه جلسه با ارائه پيشنهادات و انتقادات و پرسش و پاسخ ادامه يافت.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست