دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

گردهمایی مسئولین روابط عمومی دفاتر حج و زیارت کشور

گردهمایی مسئولین روابط عمومی دفاتر حج و زیارت کشور
گردهمایی مسئولین روابط عمومی دفاتر حج و زیارت کشور بعد از ظهر جمعه دوم اسفندماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، گردهمایی مسئولین روابط عمومی دفاتر حج و زیارت کشور با هدف آموزش و دانش افزایی، بعد از ظهر جمعه دوم اسفندماه 92 با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت و کارشناسان اداره کل روابط عمومی و مسئولین روابط عمومی دفاتر حج و زیارت استان ها در محل سالن کنفرانس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به فراوانی جمعیت مشتاقان زیارت بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی(ص) و ائمه بقیع(ع) در شهرها و روستاهای سراسر کشور ، اطلاع رسانی در خصوص عملکرد سازمان و نحوه خدمات رسانی به زائران و شیوه اقدام و ثبت نام برای اعزام به سفرهای زیارتی و اعتاب مقدسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در حوزه حج و زیارت صورت گرفته است و از آنجایی که برخی افراد سودجو از احساسات مذهبی مردم بویژه مشتاقان زیارت اباعبدالله(ع) سوء استفاده می کنند، اطلاع رسانی در خصوص نحوه پذیرش و جذب زائران برای اعزام به سفرهای زیارتی نیازمند بازنگری و توسعه می باشد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت ادامه داد: سالانه دو میلیون زائر ایرانی از طریق سازمان حج و زیارت به سفرهای زیارتی حج ، عمره و عتبات اعزام می‌شوند و ما این وظیفه را بر عهده داریم با اطلاع‌رسانی کارآمد و به موقع در زمینه های مرتبط موجبات آگاهی بخشی بیشتر و بهتر به زائران را فراهم آوریم.

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف و دقیق از حقوق زائران است، تأکید کرد: هرچه اطلاعات زائران از اقدامات، خدمات، اختیارات و وظایف ما در حوزه سفرهای زیارتی بالاتر باشد، همکاری و همراهی بیشتری در طول سفر خواهند داشت.

وی بیان کرد: از وظایف روابط عمومی ها در استان ها برگزاری مراسم در مناسبت ها، اطلاع‌رسانی به موقع به زائران در خصوص سفرهای زیارتی ایشان و حضور فعال در جلسات کارشناسی و مدیریتی و پوشش اخبار دفاتر حج و زیارت استان ها است که لازم است عزیزان در این حوزه حضور فعال و مستمر داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت اظهار داشت : در حج گذشته اقدامات خوبی در خصوص اطلاع رسانی اخبار اجرایی حج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان صورت گرفت که امیدواریم این موفقیت تداوم یافته و تقویت شود.

وی در پایان ابراز خرسندی کرد : بحمدالله در دوره ریاست جناب آقای مهندس اوحدی رابطه خوبی با خبرگزاری ها و رسانه ها برقرار شده و اخبار سازمان بخوبی در رسانه ها منعکس می شود و با برگزاری نشست های خبری متعدد و مستمر اقدامات و تلاشهای سازمان برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زائران بخوبی اطلاع رسانی می شود.

در ادامه این همایش آموزش تکمیلی در خصوص نکات ضروری و حائز اهمیت در  خبرنویسی و گزارش نویسی توسط جناب آقای اسلامی فرد مدرس دانشگاه، تدریس گردید.

در پایان این گردهمایی کارگاه آموزشی مدیریت پورتال سازمان حج و زیارت برگزار شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست