یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

بازديد وزير کشور از پايانه مرزي شلمچه

بازديد وزير کشور از پايانه مرزي شلمچه

وزير كشور گفت: زائران اربعين حسيني براي رفتن به عراق و شركت در اين آيين، بايد رواديد تهيه كنند.

به گزارش ايرنا عبدالرضا رحماني فضلي روز سه شنبه در حاشيه بازديد از پايانه مرزي چذابه در جمع خبرنگاران افزود: از زائران اربعين حسيني خواستاريم بدون رواديد به مرز مراجعه نكنند.


وي با اشاره به اينكه براي رفاه حال زائران، سامانه ثبت نام اينترنتي براي شركت در آيين اربعين حسيني امسال زودتر راه اندازي شده ادامه داد: پيش بيني مي شود در آيين اربعين حسيني امسال افزايش 40 درصدي زوار را در پايانه مرزي چذابه شاهد باشيم كه نسبت به سال هاي گذشته افزايش قابل توجهي است.

وي گفت: يانه مرزي شلمچه و چذابه در خوزستان، اقدامات خوب و موثري نسبت به سال هاي گذشته صورت گرفته و در حوزه خدمات رساني زيربنايي،توقفگاه ها، و استقرار موكب ها شرايط بهتري براي سهولت تردد زائران ايجاد شده است.

وي ادامه داد: همچنين در زمينه افزايش خدمات رفاهي اقدامات خوبي در جهت خدمت به زوار صورت گرفته و تلاش شده از نظر تدارك و پشتيباني نيز امكانات خوبي در اين دو پايانه فراهم شود.

رحماني فضلي گفت: اگرچه نقاط ضعفي را در سال هاي گذشته در پايانه هاي مرزي خوزستان شاهد بوديم اما تلاش مضاعفي براي رفع اين نقاط ضعف صورت گرفته است.

وي بيان كرد: از زائران حسيني خواستاريم كه نهايت همكاري را با متوليان امر داشته باشند چرا كه توصيه هاي آنها در جهت برقراي نظم و ايجاد آرامش در بين زوار است.

وزير كشور گفت: اميد است با مجموعه اقداماتي كه در حد توان و به صورت اعتقادي از سوي مسئولان در جهت ايجاد شرايط رفاهي و خدماتي بهتر به زوار صورت گرفته، تا روز اربعين شرايط مناسبي را براي زيارت خوب توام با معنويت براي مردم ايجاد كنيم.

وزير كشور صبح سه شنبه براي بازديد از روند اجرايي مرزهاي شلمچه و چذابه، كه دو گذرگاه مهم مرزي براي تردد زائران و نيز صدور كالا بين ايران و عراق است، وارد خوزستان شد.

رحماني فضلي در اين سفر يك روزه ابتدا از پايانه مرزي شلمچه و پس از آن از پايانه چذابه ديدن كرد.

مرز چذابه در 110 كيلومتري غرب اهواز يكي از مسيرهاي اصلي تردد زائران كربلاي معلي است كه در ايام اربعين مورد توجه زائران است و به همين دليل در سه سال گذشته اقدامات اساسي براي تعريض جاده دسترسي به اين مرز و نيز احداث زير ساخت ها مثل ايجاد توقفگاه هاي رو باز براي زائران در نظر گرفته شده است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست