ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجیهی آموزش کاروانهای عتبات خوزستان

 جلسه توجیهی آموزش کاروانهای عتبات خوزستان
همایش زائران عتبات عالیات شهرستان اهواز با حضور زائران کاروانهای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خوزستان این همایش در محل مسجد اعظم اهواز با حضور کلیه زائران و مدیران کاروانهای عتبات عالیات اعزامی در تاریخ 16/12/92 لغایت 29/12/92 برگزار شد.

در این جلسه آموزشی توجیهی که با همت واحد آموزش حج و زیارت خوزستان و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد ایتدا نماینده بعثه رهبری به تبیین اهمیت سفر و زیارت عتبات عالیات پرداخت و گفت بیشتر زیارتهای انمه (علیهم السلام) بویژه زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) و سیدالشهدا (ع) و روایات بسیار در فضیلت زیارت ایشان از امام صادق (ع) به ما رسیده است.

ایشان ادامه دادند :

روایت معتبر از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است که یکی از ویژگیهای حضرت اباعبدا... الحسین(ع) این است که دعا تحت قبه آن حضرت مستجاب است. روایات دیگری هم از ائمه طاهرین داریم. نقل شده امام هادی(ع) بیمار شدند و کسی را اجیر کردند به عراق بیاید و برای شفای آن حضرت تحت قبه دعا کند. شخصی سوال کرد شما که خودتان امام هستید چرا این سفارش را می کنید. امام هادی(ع) فرمودند خداوند به برخی مکانها عنایت دارد مثلا در مکه به حجر الاسود و یا در عرفه به این مکان و برگزاری دعای عرفه ، همین طور خداوند استجابت دعا تحت قبه حضرت امام حسین(ع) را ضمانت کرده است. نمونه های فراوانی از استجابت دعا در این مکان وجود دارد که می توان سراغ آنها را گرفت.

سپس در ادامه جلسه یکی از مدیران مجرب به ادامه مسائل اجرایی سفر و همچنین موارد امنیتی آن اشاره کرد. در ادامه جلسه نیز با تشکیل حلقات آموزشی هر کدام از مدیران کاروانها زائران خود را جمع کرده و ضمن آشنایی با آنها به تشریح موارد لازم و برنامه های سفر پرداخت..
امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست