دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش کارگزاران عتبات عالیات در خوزستان

همایش کارگزاران عتبات عالیات در خوزستان

همایش کارگزاران عتبات عالیات در خوزستان

همایش کارگزاران  عتبات عالیات در خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت خوزستان همایش کارگزاران عتبات عالیات در خوزستان در روز چهارشنبه ششم بهمن ماه سالجاری برگزار شد.

دراین همایش که با حضور آقای محمدی سرپرست سازمان حج وزیارت کشور ، حجه الاسلام والمسلمین شهسواری مدیرکل دفترریاست، روابط عمومی امور بین الملل ، آقای نظافتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور  عتبات عالیات و هیئت همراه برکزار شد در ابتدا حاج ناصر حویزاوی مدیر حج وزیارت خوزستان با اشاره به حادثه تلخ شهادت عده ای ازآتش نشانان درآتش سوزی ساختمان پلاسکو به اهمیت توجه به برنامه ریزی بیشتر درامور عتبات خوزستان را با داشتن دو مرز چذابه وشلمچه قطب مهمی در جهت خدمت به زائران عتبات واربعین حسینی خواند. و بااشاره به موارد ومشکلات موجود درعراق وایران درارتباط با خدمات به زائران مواردی درارتباط با امنیت ، هتلها ومشکلات موجود اشاره کرد.

حویزاوی در ادامه گفت توسعه زیرساختهای زیارتی در عراق و مرزهای خوزستان ، ساخت هتل در نجف وکربلا وسایر موارد حرکتی است جهت فرهنگ سازی برای ایجاد مکانهای مناسب و درشان زاین حضرت اباعبدالله (ع).

حویزاوی گفت باتوجه به مشکلات موجود منجمله مشکل آزادبرها(غیرمجازها) لزوم وجود مدیریت واحد بین دستگاهها برای ایجاد خدمات بیشتر به زایرین اشاره کرد. حادثه تلخ و اسف بار انفجار حله گواهی است بر عدم کفایت آزادبرها برای ارائه خدمات لازم به زائرین.

 

در ادامه مراسم حجه الاسلام والمسلمین حسن زاده مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت خوزستان درابتدا اشاراتی به برگزاری مراسم بزرگ اربعین و ارائه خدمات توسط خوزستان به زائرین اربعین کشورمان در دو مرز شلمچه و چذابه داشتند و گفتند خدمات خالصانه کارگزاران حج وزیارت و موکب داران خوزستانی به زائرین حسینی و یکدلی آنان جهت خدمت به زائران در تمام شهرهای استان مشهود بود خدمات بی شائبه و شبانه روزی مدیر حج وزیارت خوزستان نیز موجب رضایت کلی از استان و ارائه خدمات بهتر به زائرین میباشد.

در ادامه آقای محمدی رئیس حج وزیارت کشور به مواردی از قبیل مشکلات موجود در عراق وایران ،  امنیتی زایرین، هتلها، هزینه های سفر و ... اشاره داشتند. طبق قوانین ومقررات سازمان حج وزیارت و هرشخص که مجوز از سازمان حج دارد متولی امرزیارت میباشد و غیر از این فعالیت در امور زیارتی ممنوع وخلاف مقررات میباشد.اما عده ای سودجو از احساسات مردم وخلا قانونی استفاده کرده و با هدف مادی کاروان زیارتی تشکیل میدهند.

مشکلات زیرساختی موجود در عراق در حال حاضر قابل رفع نیست بلکه بتدریج باید رفع کردد. در حال حاضر در نجف آشپزخانه با کیفیت استانداری راه اندازی شده که روزانه تعداد 30000 پرس غذا برای زائران آماده میکند. کمبود هتل در نجف اشرف و زیر ساختهای ضعیف شهری در سایر شهرهای زیارتی عراق باعث ایجاد مشکلاتی و عدم ارائه خدمات خصوصا در ایام ترافیک زیارتی مانند نوروز و اربعین شده است.

در ادامه برنامه آقای ستایش کیا مدیر شرکت مرکزی خوزستان سفر با ارائه گزارشی از عملیات ویزای عتبات وخدمات دیگر گزارشی از برنامه و عملکرد استان در اربعین و همچنین کاراونهای داخلی استان که با قیمت ومدت کمتری هستند  ارائه کردند.

 

سپس ازخانواده سردار شهید علی محمدقربانی که از مدیرات عتبات عالیات استان خوزستان و مدافع حرم زینبی بودند با تقدیم تقدیرنامه ولوح یادبودی تقدیر وتشکر شد. همچنین از نمایندگانی شهرستانهایی که در ایام اربعین بطور شبانه روزی در خدمت زائرین در مرزهای استان بودند نیز تقدیر وتشکر شد.

 

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست