پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجیهی مدیران حج 96 خوزستان

  • 22 اردیبهشت 1396
  • 22:28
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 3996 بازدید
  • Article Rating
جلسه توجیهی مدیران حج 96 خوزستان

جلسه توجیهی مدیران حج تمتع 96 استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت خوزستان جلسه توجیهی مدیران حج تمتع 96 استان خوزستان در روز جمعه 22 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات حج و زیارت خوزستان برگزار شد.

در این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و با حضور کلیه مدیران حج تمتع 96  و مدیر حج و زیارت خوزستان آغاز شد در ابتدا حاج ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت قائم (عچ) به اهمیت حج امسال اشاره و رعایت نظم و انضباط را از مهمترین شاخصه های حج امسال تعریف کرد. آقای حویزاوی از مدیران خواست تا دستورالعملها و بخشنامه های ارسالی سازمان را به دقت مطالعه و رعایت نمایند. اهم مواردی که مدیر حج و زیارت خوزستان به آنها تاکید داشت عبارتند از :

- رعایت دستورالعملهای ارسالی و دستورالعمل ثبت نام زائرین

- انتخاب به موقع عوامل کاروانها (امکان مشاهده ارزشیابی عوامل توسط مدیر کاروان میسور می باشد)

- اجرای طرحهای نوین جهت خدمت هرچه بیشتر به زائرین

- بررسی مکان تشکیل جلسات کاروان  از حیث امکانات آموزشی، رفاهی، پارکینگ ماشینها و ....

- تشکیل سه جلسه آموزشی چند کاروان بطور مشترک 

- حضور به موقع در جلسات و دقت نظر در حضور به موقع زایرین و عوامل

- برگزاری حلقه های قرآنی ضیوف الرحمن در ماه مبارک رمضان

- توصیه به زائرین در استفاده از لباس روشن و سفید در عربستان بدلیل گرمای شدید هوا


در ادامه جلسه متن دستورالعمل ثبت نام بصورت بند بند قرائت و توضیحات و راهنماییهای لازم توسط مدیر محترم حج و زیارت خوزستان در این ارتباط داده شد. سپس تک تک حاضرین سئوالات و انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح و به بحث و تبادل نظر کذاشتند.


سپس حجه الاسلام و المسلمین حسن زاده مسئول محترم بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان مطالبی در ارتباط با حج سالجاری ارائه و بر حفط نظم و آرامش توسط عوامل کاروانها و رعایت مفاد دستورالعملها و رعایت قوانین کشور میزبان ارائه گردند.

ایشان در ادامه افزودند : فریضه حج از ارکان دین است و با توجه به ویژه بودن حج امسال ممکن با محدودیتهایی در کشور عربستان مواجه شویم که این امر نباید در اصل فریضه حج که فریضه ای واجب است اختلال ایجاد کند.

آقای حسن زاده در ادامه ضمن تاکید بر توصیه به زایرین برای تهیه سوغات از داخل ایران ، از آمادگی بعثه برای تامین روحانیون و معین های کاروانها با توجه به زبان اکثریت زایرین خبر داد.

در ادامه حاج ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان مواردی در ارتباط با ساکهای حجاج بیان و نمونه ای از ساکها را به حاضرین نشان دادند. آقای حویزاوی از کلیه حاضرین در جلسه بخاطر تقبل مسئولین خدمتگزاری به حجاج ، از کلیه مدیران سابق که افرادی را برای اینکار آماده کرده اند و از مدیر سابق حج و زیارت خوزستان جناب آقای دلارام تقدیر و تشکر کردند و بیان داشتند که بسیاری از زیرساختهای حاضر در حج و زیارت خوزستان بدست توانای آقای دلارام پایه ریزی شده است.

در پایان جلسه مسئول آموزش کارگزاران حج و زیارت خوزستان آقای عبدالامام حویزاوی مواردی در ارتباط با آموزش مدیران و عوامل ، بررسی نواقص آموزشی و مشاهده کارنامه آموزشی عوامل توسط مدیران بیان کردند. 


امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست