چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

عملیات اجرایی زائرسرای عتبات عالیات در شهر مرزی بستان

عملیات اجرایی زائرسرای عتبات عالیات در شهر مرزی بستان

به گزارش روابط عمومي سازمان حج و زيارت خوزستان طی مراسمی با حضور حجه الاسلام و المسلمين قاضي عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و آقاي مهندس اوحدي معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت کشور ، عملیات اجرایی زائرسرای شهدای عملیات طریق القدس در روز  شنبه در شهر مرزی بستان در 80کیلومتری شمال غرب اهواز شروع شد.

در این مراسم ناصر حویزاوی  مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: این زائرسرا به منظور پذیرایی زائران اباعبدالله الحسین(ع) و خدمات رسانی و اسکان زائران اربعین حسینی در زمینی به مساحت 4.2 هکتار و زیربنای دو هکتاربا ظرفیت نهایی اسکان 10هزار زائر با کمک و مشارکت یک خیر خوزستانی احداث می شود.

وی گفت:فاز نخست این زائرسرا در اربعین حسینی امسال آماده می شود و فازهای بعدی به تدریج آماده بهره برداری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در مراسم کلنگ زنی این زائرسرای شهدای عملیات طریق القدس گفت: با احداث این زائرسرا زمینه برای شکوفایی هرچه بیشتر این منطقه فراهم می شود.

وی مرز چذابه در دشت آزادگان را نزدیک ترین نقطه به نجف اشرف و سایر شهرهای مقدس عراق خواند و ابراز امیدواری کرد با بسیج امکانات رفاهی و خدماتی در شهر مرزی بستان که فاصله اندکی با مرز چذابه دارد در آینده شاهد گسیل زایران عتبات عالیات از این منطقه باشیم.

حجت الاسلام قاضی عسگر ، صنعت گردشگری جهان را از صنایع اشتغال زا با گردش مالی یک هزار و 200میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: چنانچه امکانات رفاعی و اسکان زایران در عراق فراهم شود امکان اعزام سالانه شش میلیون زائر به عراق وجود دارد.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور در این مراسم با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: منطقه بستان متبرک به خون پاک شهدا می باشد و ما مفتخریم که توانستیم با ساخت زائرسرا گامی اندک در رونق اقتصادی منطقه و خدمت به زایران امام حسین(ع) برداریم.

وی گفت: همه تلاش ها معطوف به این خواهد بود که فاز اول این زائرسرا در اربعین حسینی امسال به بهره برداری برسد و در این خصوص باید مسوولان استانی تلاش بیشتری به عمل آورند.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست