شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سومین فرودگاه عربستان آماده استقبال از زائرین عمره شد

سومین فرودگاه عربستان آماده استقبال از زائرین عمره شد
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج نیوز از عربستان به نقل از روزنامه عكاظ ، با آغاز فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ترافیک هوایی در پروازهای داخلی و خارجی دو فرودگاه جده و مدینه منوره ، فرودگاه شهر ینبع عربستان ميزبان پروازهاي عمره خواهد بود.

در نشست اعضاي كميته حج مدينه منوره، امير مدينه منوره از موافقت وزارت كشور عربستان با فرود پروازهاي عمره گزاران در فرودگاه امير عبدالمحسن بن عبدالعزيز در استان ينبع عربستان خبر داد كه اين پروازها از امسال آغاز خواهد شد.

فيصل بن سلمان بن عبدالعزيز امير و رئيس كميته حج مدينه منوره بر ضرورت افزايش تلاش در راستاي خدمت به ضيوف الرحمن و زائران حرم مطهر نبوي (ص) اعلام كرد.

وی اين اظهارات را در ديدار با اعضاي كميته حج مدينه منوره مطرح و بر ضرورت افزايش تلاشها در راستاي خدمت رساني بهتر به زائران شهر پيامبر (ص) تاكيد كرد.

امیرفیصل خاطر نشان كرد: افزايش خدمت رساني به ضيوف الرحمن و زائران مسجدالنبي (ص) در راستاي دستورات ملك عبدالله و وليعهد و معاون وي قرار دارد كه اهتمام زيادي به شهر مدينه و ارائه بهترين خدمات به حجاج، عمره گزاران و زائران نشان مي‌دهند.
بر اساس این گزارش طول باند فرودگاه ینبع ۳۲۱۰ متر است. این فرودگاه در شهر ینبع کشور عربستان سعودی قرار دارد و در ارتفاع ۸ متری از سطح دریا واقع شده است. این فرودگاه همچون فرودگاههاي جده و مدينه منوره از اين به بعد، ميزبان پروازهاي عمره خواهد بود.

گفتنی است شهر «ینبع» در فاصلهٔ ۲۵۰ کیلومتری جنوب شهر مدینه، ودر ۳۵۰ کیلومتری شهر جده قراردارد که فرودگاه این شهر بندری دارای یک باند است که تا قبل از این از هواپیمهای داخلی استقبال می کرد.

امير مدينه پيوستن شهر ينبع به شهرهايي كه عمره گزاران مي‌توانند پروازهاي خود را از طريق آن هم انجام دهند، در راستاي خدمت به زائران حرم مطهر نبوي (ص)دانست.

امير مدينه همچنين بر اهميت به كارگيري تمام امكانات و تسهيلات دستگاههاي دولتي و تلاشهاي جدي و مستمر براي راحتي و خدمت به زائران در خلال مدت باقي مانده از موسم عمره امسال تأكيد كرد به ويژه اينكه اين شهر طي روزهاي آينده مخصوصا ماه رمضان شاهد ورود تعداد زيادي از عمره گزاران خواهد بود.
امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست