یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اعزام نخستین گروه از حجاج خوزستانی به سرزمین وحی از ۲۶ شهریورماه

  • 13 شهریور 1392
  • 10:56
  • حج تمتع
  • 1 دیدگاه
  • 701 بازدید
  • Article Rating
اعزام نخستین گروه از حجاج خوزستانی به سرزمین وحی از ۲۶ شهریورماه

مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان در جلسه هماهنگی مدیران و عوامل مجموعه ۵۰۰۴۴ اظهار داشت : اولین گروه زائران استان خوزستان ۲۶ شهریور ماه و آخرین گروه ۳۱شهریور ماه ازفرودگاه اهواز عازم سرزمین وحی خواهند شد.

حاج ناصر حویزاوی در زمینه وظایف و مأموریت های مدیران کاروان ها تصریح کرد : مدیران کاروان ها باید کارکردن را برای ” خدا ” بدانند و با هماهنگی کامل ، امور را پیگیری نمایند.

وی افزود :در تمام مراحل ” گذشت و مهر و محبتدر برخورد با دیگران ” را فراموش نکنید و در طول این مأموریت ، نگاهتان ملی ، منطقه ای و مجموعه ای باشد تا موفقیت قرین راهتان باشد .

ایشان با تأکید بر لزوم توجه به اخلاق و برخورد مناسب با زائرین اظهار داشت: تنها چیزی که تفاوت ها را در کاروان ها مشخص می کند اخلاق مناسب ،اظهار محبت و توجه به زائرین استکه باعث قضاوت آنان در باره کاروانها می شود.

این مدیر با سابقه کاروانهای حج استانعلل رضایت و نارضایتی زائرین نسبت به عوامل را برشمرد و خاطر نشان کرد: تقدیر زائرین و اظهار رضایت آنان ، به ادبیات لیّن و قابل هضم عواملدر برخورد با زائرین برمی گردد.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای این سفر تأکید کرد: رعایت وحدت رویه، پاسخگوی زائرین بودن ، همه کاروان ها را کاروان خود دیدن و کارها را با مسئولیت انجام دادن از جمله وظایف مدیران است .

حاج ناصر حویزاوی با اشاره به اهمیت همکاری مدیران کاروانها با مدیران مجموعهخاطر نشان کرد: مدیران کاروانها باید همراه و یارویاور مدیران مجموعه باشند و در این خصوص از ادبیات همراهی و همیاری استفاده نمایند .

ایشان با اشاره به اهمیت توجیه زائرین گفت : نگذاریم که عدم آگاهی زائرین باعث ایجاد مشکل برای آنها گردد .بی شک توجیه زائرین در ایران و آگاهی و معرفت بالای آنان باعث میشود که در عربستان با مشکلی مواجه نگردند.

مدیرکل حج و زیارت استانمطلع بودن مدیران از مجموعه تحت نظر خویش را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت : در بحث اطلاع رسانی همه عوامل باید کوچکترین مسئله را به مافوق اطلاع دهند تا با تدبیر جلوی پیش آمدن بحران هاگرفته شود .

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص انتظارات از مدیران کاروان ها و مجموعه ها تصریح کرد: آنچه که ما را در این مسیر پایدار می کند “عشق ” استاگر عاشق این مسیر نباشیم خود به خود حذف میشویم. هرکه عاشق این مسیر باشد پایدار و مورد تأیید الهی می باشد.

 در ادامه جلسه غلامعلی برهمن مدیر مجموعه ۵۰۰۴۴ مسائل و موضوعات مختلف مجموعه خود را بیان نمود و افزود: من مرید زائرین هستم و بعد از آن مرید مدیران و عوامل هستم . همه زائرین کاروان ها برای ما یکی هستند و با یک دید به آنان نگاه می کنیم بنابراین شما نیز همه را بعنوان کاروان خود ببینید.

سپس عبد الامام حویزاوی مسؤول آموزش حج و زیارت ، چگونگی آزمون جامع و دکتر ویسیمسؤول هیأت پزشکی حج استان ، چگونگی توزیع پزشکان مجموعه ها را بیان نمودند .

گفتنی استدر ادامه جلسه هماهنگی های لازم و چگونگی انجام ماموریت ها در مجموعه ۵۰۰۴۴ مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

سید داود امین زاده






امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست