دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آشنايي با پروژه زائرسراي شهداي عمليات طريق القدس در بستان

آشنايي با پروژه زائرسراي شهداي عمليات طريق القدس در بستان

بستان يكي شهرها و بخش هاي شهرستان دشت آزادگان در مرز غربي خوزستان در 85 كيلومتري شهر اهواز و در مجاورت استان ميسان عراق، شهر العماره مي باشد. اين شهر از شمال به شهرستان شوش منتهي شده و در 20 كيلومتري شمال اين شهر، تپه هاي مرتفع مشداخ و جنگل معروف ام الدبس كه محل تفريح ساكنان شهرهاي استان در فصل زمستان مي باشد، واقع شده است.

حضور خيل عظيم زائران ايراني به عتبات عاليات در اين منطقه طي سالهاي اخير به خصوص در مراسمي مانند اربعين و همچنين زائران و مسافران عراقي كه به قصد زيارت و يا درمان به كشور عزيزمان مسافرت مي نمايند، مسئولين امر را بر اين داشت كه در قالب چند زائر سرا و هتل ، اقامت و استراحت اين عزيزان را ساماندهي نمايند.

بر اين اساس زائر سراي شهداي عمليات طريق القدس در زميني به مساحت تقريبي چهار و نيم هكتار ساخته مي شود كه مساحت زيربنايي آن بالغ بر دو هكتار ب.ده و بصورت بلوكهاي تيپ در يك طبقه استقرار مي يابند. توجه به اقليم و سازگاري با اب و هواي منطقه و معماري ايراني در راس برنامه طراحي قرار گرفته است. هواي گرم و مرطوب منطقه منجر به طراحي فضاها با ايجاد سايه اندازي هاي مناسب جهت به حداقل رساندن تابش مستقيم نور مزاحم شده است. به منظور تامين آسايش رهگذران در سايت نيز معبرها به شكل سرپوشيده و يا نيمه مسقف طراحي شده اند. لازم به ذكر است ظرفيت اين مجموعه در حدود 1500 نفر مي باشد.

تهيه و تدوين برنامه فيزيكي بر اساس تعداد اتاق و نوع كاربري هتل، جانمايي صحيح عملكردها، تعيين دياگرامهاي عملكردي و سطوح دسترسي كه در مديريت و بهره برداري آتي هتل تاثير بسزايي خواهد داشت، از جمله مواردي است كه از ابتداي طرح پروژه مد نظر قرار گرفته است. انتخاب مصالح پروژه بر اساس مشخصات فني مورد نياز و توجه به رتبه بندي مصالح و عناصر ساختماني در برابر حريق و صوت مي باشد. در بخش اجرايي تلاش كارشناسان و تيم اجرايي پروژه و نظارت تيم فني و پشتيباني شركت اميد زائر (وابسته به سازمان حج و زيارت) موجب اجراي پروژه با كيفيت مطلوب و ممتاز خواهد بود.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست