دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجيهي مديران و معاونين حج تمتع 93

  • 18 مرداد 1393
  • 10:15
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 846 بازدید
  • Article Rating
جلسه توجيهي مديران و معاونين حج تمتع 93

جلسه توجيهي مديران و معاونين حج تمتع 93 استان خوزستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومي سازمان حج و زيارت خوزستان جلسه توجيهي مديران و معاونين حج تمتع 93 استان خوزستان در روز جمعه 17 مردادماه بعد از آزمون سراسري حج 93 كارگزاران، در مديريت حج و زيارت خوزستان با حضور كليه مديران و معاونين حج و مديريت حج و زيارت و نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان خوزستان برگزار شد.

در اين جلسه ابتدا حاج ناصر حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان با اشاره به پايان عمليات عمره سالجاري آماري از عمليات عمره ارائه داد و سپس مطالبي در ارتباط با وقفه حاصل شده در اعزامهاي عتبات بيان نمودند.

مدير حج و زيارت خوزستان گفت : عمليات ثبت نام در حج از آغاز تاكنون آرام و فاقد چالش بوده است كه بحمدالله نشاندهنده مديريت خوب مديران محترم كاروانها مي باشد. همچنين لازم بذكر است كه اطلاعات و گذرنامه هاي كليه زائرين دريافت و جهت صدور ويزا به مركز ارسال شده است. از مديران محترم تقاضا مي شود نسبت به مستندسازي فعاليتها و ارائه گزارشات مربوط اقدام نمايند.

آقاي حويزاوي با اشاره به شرح وظايف مديران و معاونين حج گفت : در جلسات آموزشي نيز حتما زائران به كليه مسائل مربوطه در عربستان توجيه شوند و موضوع تخريب ساختمانها در مكه و مدينه و سروصداي موجود و ترافيك و آلودگي صوتي حتما بصورت شفاف توضيح داده شد.

رعايت و اجراي دقيق مقررات و دستورالعملهاي ابلاغي وظيفه همگي است و مديران و عوامل كاروانها ضمن رعايت آنها بايد با مديران مجموعه ها جهت خدمت به زائرين هماهنگ باشند.

با توجه به نزديك شدن به هفته حج  تمهيدات لازم در اينخصوص در حال اجراست و كارگروهي تشكيل شده است تا اين موضوعات را پيگيري نمايد. برنامه ريزي جلسات آموزشي متمركز حجاج نيز صورت گرفته و به كاروانها ابلاغ شده است.

در ادامه مدير حج و زيارت خوزستان با اشاره به موضوع قرباني حج 93 و تشريح آن  روند اجراي قرباني حج 93 را تشريح كردند. لازم به ذكر است كه مسئول طرح قرباني كشور در حج جاري جناب آقاي حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان مي باشند.

حويزاوي افزود : عمليات احداث زائرسراي بستان آغاز شده است و بحمدالله با روند خوبي كه دارد طبق برنامه زمانبندي شده در حال پيشرفت مي باشد. در ارتباط با هتل شلمچه نيز در حال پيگيري آغاز عمليات احداث مي باشيم.

در ادامه جلسه حجه الاسلام و المسلمين حسن زاده، نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زيارت خوزستان با ارائه آماري از وضعيت موجود روحاني و معين و معينه هاي كاروانهاي حج 93 خوزستان از مديران خواستند كه هماهنگي بيشتر با روحانيون جهت خدمت رساني به ضيوف الرحمن، انجام به موقع و صحيح اعمال و برنامه ريزي و تشيق زائرين جهت شركت در نمازهاي جماعت مكه و مدينه داشته باشند. ايشان از مديران خواستند كه اقلام فرهنگي دريافتي از بعثه را در زمان مقرر و مناسب بين حجاج توزيع نمايند.

در پايان جلسه نيز آقاي عبدالامام حويزاوي مسئول آموزش حج و زيارت خوزستان با ارائه گزارشي از روند اجراي كلاسهاي آموزشي عوامل كاروانها cd هاي مرتبط با اموزش را توزيع كردند.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست