یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آيينه‌كاري و كاشي‌كاري صحن‌هاي حرم حضرت ابوالفضل + عكس

آيينه‌كاري و كاشي‌كاري صحن‌هاي حرم حضرت ابوالفضل + عكس
بنابر اعلام مسئولان حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام، سقف صحن‌هاي اطراف مضجع شريف پوشانده شده و آيينه‌كاري و كاشي‌كاري آن در حال انجام است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، در طرح مسقف كردن حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه‌السلام، كه با همت توليت اين آستان مقدس در حال انجام است، سقف صحن‌هاي اطراف مضجع شريف پوشانده شده و با بهره‌مندي از معماري اسلامي در مرحله آئينه‌كاري و كاشي‌كاري است.

عمليات اجرايي مسقف كردن صحن‌هاي حرم مطهر حضرت عباس عليه‌السلام توسط يك شركت فني مالزي و تحت نظارت قسمت پروژه‌هاي مهندسي حرم مطهر صورت پذيرفت.

در حال حاضر نيمي از صحن‌هاي حرم مطهر داربست بسته شده و استادكاران معماري اسلامي در حال اجراي طرح‌هاي كاشي‌كاري هستند.

اگر چه اجراي اين طرح مشكلاتي مختصر براي رفت و آمد زائران به وجود آورده اما از ضرورت انجام آن نيز نمي‌توان سخني به ميان نياورد. در فصل تابستان گرماي بيش از حد كشور عراق و آفتاب سوزان و در فصل زمستان بارش باران‌هاي شديد و سرما امكان استفاده از فضاي اطراف مضجع شريف هموار نمي‌شد كه با اجراي اين طرح به صورت چهار فصل مي‌توان برنامه‌هاي ثابت در حرم مطهر برگزار كرد.

برگزاري مراسم شيعيان ايران توسط بعثه رهبري معظم انقلاب كه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در صحن حرم مطهر برقرار است، يكي از اين برنامه‌هاست. در اين ميان مديريت دقيق مسئولان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) نيز قابل تقدير است كه با رعايت شرايط زائران، تمام فضاي موجود را درگير اجراي طرح نكرده و به صورت مرحله به مرحله كارها را پيگيري مي‌كنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست