یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

به مناسبت هفته حج : دیدار مدیران، معاونین و منتخبین حجاج کاروانهای حج تمتع با استاندار خوزستان

  • 25 شهریور 1392
  • 08:12
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 694 بازدید
  • Article Rating
به مناسبت هفته حج : دیدار مدیران، معاونین و منتخبین حجاج کاروانهای حج تمتع با استاندار خوزستان

در روز یکشنبه مدیران و معاونین کاروانهای حج تمتع 92 خوزستان به همراه منتخبین حجاج و مدیر حج و زیارت استان خوزستان  و نماینده بعثه مقام معظم رهبری با استاندار محترم استان جناب آقای دکتر حجازی دیدار کردند.

در این دیدار که در محل استانداری خوزستان برگزار شد پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید جناب آقای حویزوای مدیر حج و زیارت استان  ضمن تبریک دهه کرامت و هفته حج و تشکر از استاندار محترم به معرفی جمع حاضر پرداخت و سپس گزارشی از وضعیت کاروانها و اعزام استان ارائه کرد..

در این گزارش ضمن ارائه آمار تعداد کل زائرین و تعداد کاروانها و همچنین آمار عوامل به وضعیت کلی اعزام زائرین به اماکن مقدسه پرداختند و خواهان تهیه مکان مناسبی جهت آموزش متمرکز شدند.

پس از گزارش مدیر حج و زیارت استان خوزستان ، آقای حجازی استاندار محترم استان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و آرزوی موفقیت و حج قبول برای همگی از خداوند منان فرمود : افراد با توجه به بینش خودشان از این سفر بهره مند می شوند. هدف خدمتگزاران در کاروانها توجه بیشتر به ابعاد معنوی سفر و بالا بردن بینش زائرین به این سفر معنوی است.

ایشان ادامه داد : اگر مردم قبل از اعزام ابعاد مختلف سفر را بدانند در برگشت ممنون شما خواهند بود چرا که بهره بیشتر از سفر خواهند برد به همین دلیل باید قبل از سفر اهمیت آن، اماکن، تاریح و مسائل معنوی حج بزرگ را برای آنها تبیین کرد.

در کنار دادن خدمات باید ابعاد معنوی را روشن کرد و در این سفر نهایت کمک به زائرین را انجام داد تا خداوند بدین وسیله الطاف و کرامات خود را شامل شما نماید.

آقای حجازی استاندار خوزستان ادامه داد : با توجه باینکه بعد از انقلاب اسلامی حج دچار تحول عظیم شده و این افتخار ماست که در بین تمام حجاج مسلمان، حجاج ایرانی  سرآمد و الگو بوده و از لحاظ نظم و خدمات بالاترین هستند. این کارها الگوی مناسب هستند که ناشی از انباشت تجربه های این سفر معنوی می باشد. حفظ این الگو بودن بسیار مهم و مسئولیت همه عزیزان است. این الگو باید حفظ شود این مسئولیت سنگینی است.

جریان حرکت سلفیون و وهابی ها ممکن است زائران را از روشهای مختلف مانند دادن کتاب، سی دی، نوار و ... دچار شبهه کنند. باد مراقب اینگونه حرکات بود. هرچند حجاج ما از لحاظ اعتقادی محکم هستند اما باید مراقب بود. گاهی اوقات مبلغان آنها از راههای گوناگون حاجی را وارد بحث می کنند و سپس به او اتهامی وارد می کنند باید حجاج را به این موارد توجیه کرد.

رعایت اصول اخلاقی اسلامی و ایرانی زوار در این سفر بسیار مهم است. باید حجاج را توجیه نمود که هر کدام از آنها نماینده جمهوری اسلامی می باشند و حرکات آنها زیر ذره بین است. نباید حرکات یا رفتاری دور از شان و منزلت حاجی مسلمان ایرانی انجام داد.

در پایان آقای حجازی استاندار محترم خوزستان توصیه هایی جهت مسائل مربوطه به تهیه سوغات حاجی از داخل کشور ، مسائل مربوط به ارز حاجی، بار همراه زائر و مسائل فرودگاهی ارائه که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

 

در ادامه جلسه آقای حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان گزارشاتی از اعزامها ارائه نمود و گفت : محل تجمع حجاج دیگر در فرودگاه نیست بلکه محل تجمع در حسینیه ها و یا مساجد مختلف می باشد. سپس همگی با اتوبوسهای اتوبوسرانی اهواز به فرودگاه منتقل می شوند. با این حرکت دیگر از ترافیک مشایعت کنندگان و ایجاد مزاحمت برای همشهریان جلوگیری می شود.

 

سپس حجه الاسلام و المسلمین حسن زاده نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مطالبی را عنوان و فرمود : در امر آموزش زوار و حجاج بیت الله الحرام با همکاری مدیریت حج و زیارت قدمهای بزرگی برداشته شد. هم در آموزش عتبات عالیات و هم عمره و حج تمتع. سپس فرمود: کاری که تقریبا در استان خوزستان بی نظیر است آموزش متمرکز حجاج به دو زبان فارسی و عربی بوده است. در تمامی استانها همایش متمرکز حجاج وجود دارد اما آموزش متمرکز حجاج وجود ندارد و فقط در اهواز این امر انجام می شود.

ایشان از اهدای قرآن چاپ ایران به حجاج محترم خبر داد که در تمام طول سفر همراه حجاج خواهد بود. بروشورها ، کاتالوگها و کتابهای آموزشی بسیاری نیز توسط بعثه تهیه و در اختیار زائرین محترم قرار داده شد تا حجاج عزیز بیشتر با اعمال و مسائل حج آشنا شوند.

در پایان مراسم کلیه حاضرین با استاندار محترم عکس یادگار گرفتند.

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست