یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

به مناسبت هفته حج : دیدار مدیران، معاونین و منتخبین حجاج کاروانهای حج تمتع با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

  • 25 شهریور 1392
  • 08:51
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 605 بازدید
  • Article Rating
به مناسبت هفته حج : دیدار مدیران، معاونین و منتخبین حجاج کاروانهای حج تمتع با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

به مناسبت هفته حج مدیران کاروانهای حج تمتع سال 92 بهمراه تعدادی از منتخبین حجاج کاروانها ، مدیر حج و زیارت استان و مسئول بعثه مقام معظم رهبری با آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز دیدار کردند

در این دیدار که در بیت معظم له برگزار شد ابتدا حجه الاسلام و المسلین حسن زاده مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خوزستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود روحانیون کاروانها گفت که بحمدالله روحانیون کلیه کاروانها تامین و کلیه کاروانهایی که روحانی عرب زبان نیاز داند نیز مشکلی از این بابت نداشته و روحانی آنها تامین شده است. ایشان در ادامه از حضرت آیت الله موسوی جزایری بخاطر پیگیری مسائل و مشکلات حجاج تقدیر و تشکر نموده و گفت که سابقا پروازهای استان خوزستان به حج از شیراز انجام می شد که با پیگیریهای مداوم و سخت کوشانه آیت الله موسوی جزایری بحمدالله چندین سال است که این مشکل حل شده و کلیه پروازها در داخل استان انجام می شوند.

ایشان در ادامه از آقای حویزاوی مدیر حج و زیارت استان بخاطر تلاش صادقانه در جهت پیشبرد مسائل مربوطه و هماهنگی با بعثه نیز تقدیر و تشکر کرده و فرمود : استان خوزستان در حج و زیارت دارای جایگاه والایی در بین استانها می باشد که بحمدالله این جایگاه مرهون زحمتهای عزیزان ، هماهنگی دستگاههای مربوطه و الطاف خداوند و تلاشهای آیت الله موسوی جزایری می باشد.

در ادامه جلسه آقای حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان ضمن عرض تبریک دهه کرامت و ولات حضرت امام رضا (ع)  و خواهر مکرمه ایشان حضرت معصومه (س) از آیت الله موسوی جزایری و حجه الاسلام و المسلمین حسن زاده بخاطر این فرصت دیدار تقدیر وتشکر کرده و گفت : جمع حاضر مدیران و معاونین و منتخبین حجاج کاروانها هستند که توفیق خدمتگزاری به حجاج بیت الله الحرام را دارند. تقارن پروازها در استان خوزستان با ولادت حضرت امام رضا (ع) را به فال نیک می گیریم.

پروازهای استان به مدینه بوده و کلیه هماهنگی ها انجام شده است و بحمدالله مشکل خاصی جهت اعزامها مشاهده نشده است. کلیه مدیران و نیروهای کاروانها نیز از افراد با وجاهت اجتماعی و دارای خلوص نیت و زحمت کش انتخاب شده است. برای مدیریت مجموعه ها نیز مدیران بومی و عوامل بومی استفاده شده است.

ایشان ادامه داد : امسال در کاروانها پزشک وجود ندارد و پزشکان در مجموعه هستند و به حجاج خدمت رسانی می کنند. کلیه جلسات آموزشی برگزار شده و در موسمهای حج و عمره همایشهای متمرکزی با همکاری بعثه و واحد آموزش انجام شده است.

دانشگاه علمی کاربردی حج استان خوزستان یکی از دانشگاههای معتبر کشور که در حال تحصیل دانشجویان می باشد و از وجود این دانشجویان در کاروانها استفاده می شود. امسال هیئت کارگزاران حج و زیارت تشکیل شده تا بتوان ارتباط سنجیده و موثری را با مردم انجام بدهیم.

تعدادی از دانشجویان نیز در حال تحصیل در دانشگاه امام علی (ع) می باشند و این فعالیتها با تشویق آیت الله جزایری در جهت خدمت بیشتر و بهتر به مردم و حجاج می باشد.

 

در ادامه جلسه حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز ضمن خوش آمدگویی به حضار و خدمتگزاران ضیوف الرحمنو تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)  آرزوی قبولی این عبادت بزرگ و ذخیره آن برای آخرت و برکت زندگی عزیزان را از خداوند منان خاستند.

ایشان فرمودند: این سعادتی است که نصیب شما شده است و باید بنحو احسن از آن در جهت خدمت رسانی بیشتر و بهتر به حجاج بیت الله الحرام از آن استفاده کنید. خداوند به حضرت ابراهیم دستور نظافت و پاک کردن خانه اش جهت طواف کنندگان را داده است پس قدر این منزلت خود را بدانید و باید رضایت حجاج را فراهم کنید.

ایشان ادامه داد : توجه خاص به افراد مسن و ناتوان را داشته باشید البته به همه حجاج باید توجه کرد اما افراد مسن نیاز بیشتر به توجه و کمک دارند. در ارتباط با بحث آموزش نیز توجه شود که بنحو احسن انجام شود وتکرار شود تا حجاج بتوانند بهتر و بیشتر مسائل حج و مسائل شرعی را دانسته تا در عمل اشتباهی مرتکب نشوند.

 

در پایان جلسه آقای حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان ضمن تشکر از حضرت آیت الله موسوی جزایری آرزوی توفیق بیشتر و بهتر خدمت رسانی به حجاج و ضویف الرحمن را  از خداوند متعال خواستند.

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست