ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سایه بان‌های جدید مسجدالحرام

سایه بان‌های جدید مسجدالحرام
یک مقام مسؤول امور حرمین شریفین از نصب چترها(سایه بان) پیشرفته مجهز به دوربینهای کنترلی بسیار دقیق در صحنهای مسجدالحرام خبر داد که این چترها در آلمان ساخته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پایگاه اطلاع رسانی حج، سلطان بن عاطی القرشی مدیرکل طرحهای اداره امور حرمین شریفین به عکاظ گفت: صحن مطاف مورد توجه این نهاد قرار دارد و چترهای پیشرفته ای مجهز به دوربینهای نظارتی با دقت بسیار زیاد در صحنهای مسجدالحرام نصب می شود.

وی افزود: ماموریت ساخت و واردات چترهایی که برای ایجاد سایه بان در صحنهای غربی مسجدالحرام به کار خواهد رفت، به یکی از شرکتهای بزرگ در آلمان واگذار شده است که این اقدام در راستای اجرای فرمان ملک عبدالله انجام شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه طراحی چترهای صحن غربی پس از آزمایشهای مختلف انجام شده و نمونه یکی از چترها در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است و ما در انتظار موافقت نهایی با آن برای اجرای پروژه هستیم.

القرشی خاطر نشان کرد: امور متعددی برای ارائه پیشرفته ترین خدمات به ضیوف الرحمن شامل حجاج و عمره گزاران و زائران مورد توجه اداره کل امور حرمین قرار گرفته است که از جمله می توان به طرح سایه بان کردن صحن طواف پس از پایان پروژه افزایش ظرفیت آن اشاره کرد.

وی افزود: تاکنون ساعت شروع اجرای پروژه سایه بان کردن صحنهای خارجی مسجدالحرام مشخص نشده است.

وی بهره برداری از این پروژه در موسم عمره رمضان آینده را بعید دانست.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست