دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اقدامات حج و زیارت خوزستان در ساماندهی زائرین عتبات در ایام اربعین

 اقدامات حج و زیارت خوزستان در ساماندهی زائرین عتبات در ایام اربعین

 

 با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و اعزام مشتاقان زیارت اباعبدا... الحسین(ع) به کربلای معلی، سازمان حج و زیارت با برگزاری جلسات کارشناسی با دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عراق و ایجاد هماهنگی های لازم با آنها و همچنین برگزاری جلسات متعدد با طرف عراقی برای ساماندهی و خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران حسینی(ع) در این ایام تلاش می کند و از طرفی دفتر حج و زیارت استان خوزستان با توجه بوجود پایانه های مرزی  شلمچه و چذابه در این استان که معبر اصلی زائران حسینی(ع) به کربلای معلی است، اقدامات ویژه ای از جمله هماهنگی با ادارات و نهادها در سطح استان مربوطه و بکارگیری نیروهای دفاتر حج و زیارت استان و کارگزاران زیارتی برای خدمت رسانی به زائران انجام می دهند که بخشی از این اقدامات در گفتگو با مدیران حج و زیارت استان خوزستان به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته در این استان جهت ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) در استانداری خوزستان با محوریت موضوعات امنیتی و انتظامی تشکیل شده است، همچنین در شهرستان های خرمشهر و دشت آزادگان با حضور فرمانداری این شهرستان ها و ائمه جمعه و نهادهای مرتبط از جمله ادارات آب، برق و مخابرات و پلیس گذرنامه، گمرک، مرزبانی، بانک ملی و هلال احمر جلسات هماهنگی تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم اهواز انجام گرفته است و جلسات مشترکی با طرف عراقی در خاک جمهوری اسلامی در گذرگاه شلمچه و چذابه برگزار شده است.

حویزاوی اضافه کرد: با شرکت ملی حفاری ایران جهت تأمین کانکس جهت اسکان موقت زائران و با شهرداری‌ جهت اعزام اکیپ‌های خدماتی و نظافتی هماهنگی صورت گرفته است و همچنین با شهردار محترم اهواز جهت تأمین اتوبوس و سوخت مورد نیاز آن و استقرار در گذرگاه چذابه جهت انتقال زائرین بین دروازه ورودی ایران و عراق مذاکره شده است.

وی بیان کرد: با فرمانده محترم سپاه ولی عصر خوزستان جهت بسیج عشایر و هدایت کمک های مردمی و راه اندازی مواکب پذیرایی بین راهی مکاتبه و مذاکره شده است.

مدیر حج و زیارت استان خوزستان گفت: اقدامات لازم برای شناسایی و جذب کمک های خیرین جهت تأمین آب شرب در دو گذرگاه شلمچه و چذابه انجام شده و هماهنگی با هیئت هایمذهبی برای خدمت رسانی به زائران، و همچنین هماهنگی با حج و زیارت استان اصفهان برای خرید و تأمین بخاری‌های کوره ای جهت استفاده در محیط های باز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: جهت جذب و هدایت کمک های مردمی با مدیریت محترم حج و زیارت استان فارس هماهنگی نموده ایم و همچنین کلیه عوامل و کارگزاران استان خوزستان بر اساس جداول زمان‌بندی برای ساماندهی و سازماندهی زائران حسینی(ع) در نقاط مرزی  حضور خواهند یافت.

حویزاوی همچنین توضیح داد: ارائه کمک های نقدی به ایستگاه‌های صلواتی (مواکب) بین راهی در دو گذرگاه و اخذ ویزای اضطراری و واگذاری امور مربوطه به یکی از شرکت‌های تابعه و استقرار آن شرکت در گذرگاه چذابه و شلمچه ، هماهنگی با رییس محترم آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز جهت برپایی ایستگاه های صلواتی و هماهنگی با ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان بستان جهت استفاده از امکانات ستاد اسکان مسافران نوروزی از اقدامات این دفتر حج و زیارت بوده است.

وی در پایان گفت: تأمین اقلام و ملزومات اداری، تهیه کاور برای عوامل و کارگزاران در ارائه خدمات و هماهنگی جهت حضور نیروهای لازم برای تهیه عکس و فیلم و . . . برای مستند سازی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر حج و زیارت این استان است.

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست