دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش کارگزاران حج و زیارت ماهشهر

  • 31 مرداد 1394
  • 00:06
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1734 بازدید
  • Article Rating
همایش کارگزاران  حج و زیارت ماهشهر

به مناسبت هفته حج همایش کارگزاران حج و زیارت ماهشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت خوزستان در این همایش که با حضور کارگزاران حج و زیارت ماهشهر ،امام جمعه ماهشهر،  نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون فرمانداری ماهشهر و مدیر حج و زیارت خوزستان برگزار شد ابتدا آقای دکتر رحمانیان وآقای آرمند از مدیران حج ماهشهر گزارشی در باره وضعیت موجود شهرستان، آمار زائران ثبت نامی جهت حج و عمره و مشکلات موجود ارائه داد.

سپس در ادامه همایش حجه الاسلام و المسلمین غبیشاوی امام جمعه محترم ماهشهر گفت خدا را شاکریم که در شهرستان ماهشهر جمع مبارک کارگزاران موجود است که افتخار من این است که خود خدمتگزار حجاج می باشم و این توفیقی است بی بدیل در همه زمینه های زیارت.

غیر از ایران اسلامی تقریبا در سایر کشورهای اسلامی این چنین انسجام و تشکیلات و آموزش و مدیریت برای حجاج و کاروانهای وجود ندارد. کاروانهای ایرانی از هر لحاظ در حج زبانزد سایر کشورهاست.

در ادامه مراسم آقای آغاجری نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته حج و دهه کرامت و تشکر از مدیریت حج و زیارت خوزستان گفت که با همت کارگزاران حج ماهشهر و حمایت و پشتیبانی مدیریت حج و زیارت خوزستان شاهد اعزام روان و منسجم کاروان های زیارتی از ماهشهر می باشیم. امیدواریم با رفع مشکلات موجود بتوانیم خدمات بیشتر به مشتاقان زیارت ارائه دهیم.

سپس حاج ناصر حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان ضمن تشکر از حضور حاضرین گفت که باید به مقام و معنویت حج نکاه ویژه ای داشت و خداوند این سفر معنوی رانصیب تمام مشتاقان نماید.

در بحث اختصاص کاروانها به هرشهرستان، بر اساس استعلام از بانک ملی تعداد افراد واجد شرایط اعزام هر شهرستان استحصال و بر اساس تعداد آن افراد به هر شهرستان کاروان اختصاص داده می شود که این امری کشوری است. برای روحانیون کاروانها نیز سعی بعثه مقام معظم رهبری بر این است روحانیون بومی واجد شرایط را به کاروانهای شهرستان اختصاص دهد.

در ادامه مراسم نیز حویزاوی مدیر حج و زیارت خوزستان پاسخگوی سئوالات حاضرین بود.

 

امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست