مديريت حج و زيارت خوزستان در جهت تكريم زائران و متقضايان تشرف اقدام به راه اندازي باجه پاسخگويي به ضيوف والرحمن و زائرين محترم نموده است.
به گزارش روابط عمومي مديريت حج و زيارت خوزستان باتوجه باينكه امروزه در جهان سرشار از تحولات سریع، ارباب رجوع از جایگاه بسیار ویژهای برخوردار است به طوری که سازمانها با روشهای گوناگون تلاش دارند خواستههای منطقی و قانونی متقاضیان خدمات را اخذ و در قبال آن پاسخگویی لازم را داشته باشند. لذا مشارکت همه افراد سازمان در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع برای رسیدن به اهداف سازمان ضروری است. آمادگی کارکنان برای پاسخگویی، مقدمات توسعه پایدار را فراهم میسازد . دادن اطلاعات صحیح از چگونگی ارائه خدمات، هزینههای آن و افرادی که خدمات را ارائه میکنند باید برای کلیه مراجعه کنندگان شفاف سازی و در دید عموم قرار گیرد.
یکی از مهمترین ویژگیهای کارکنان شاغل در حج و زيارت و همچنين كارگزاران حج و زيارت این است که مردم را از خود میدانند و خود را از مردم. بنابراین حاضر نیستند بین خود و مردم مانع و حجاب ایجاد کنند بلکه میخواهند با مردم و در کنار مردم باشند. و خدمت به مردمه را مايه افتخار و مباهات خود مي دانند. و اين خدمت را يكي از نعمات الهي مي دانند كه نصيبشان شده است.
لهذا مديريت حج و زيارت خوزستان جهت اين امر مهم و خدمت به مراجعان و رفاه حال آنها اقدام به راه اندازي باجه پاسخگويي نموده است. در اين باجه خدمات ذيل ارائه مي گردد :
ـ معرفي مقررات مورد عمل و مراحل ثبت نام و اعزام
ـ مدت زمان انجام ثبت نام و اعزام
ـ مدارك مورد نياز و فرم هاي مورد عمل مورد نياز
- اعلام اولويتهاي عمره بانك ملي و ملت
- بررسي الويتهاي متقاضيان تشرف حج تمتع
- و ...
همچنين مديريت حج و زيارت خوزستان جهت ارائه خدمات بهتر اقدام به :
- نصب تابلوي راهنما در مبادي ورودي و در معرض ديد مراجعين
- تهيه بروشور و توزيع بين ارباب رجوع و مخاطبين و همچنين نصب در تابلو اعلانات
- نصب آدرس و مشخصات كاروانهاي عمره و تمتع
- راه اندازي سايت اينترنتي و اطلاع رساني بموقع و درج آخرين اخبار و بخشنامه ها
- ايجاد محل استراحت مراجعين
- راه اندازي و نصب دستگاه خودپرداز