یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

ثبت نام اینترنتی متقاضیان سفر به عتبات نوروزی

ثبت نام اینترنتی متقاضیان سفر به عتبات نوروزی

به گفته مدیرکل سازمان حج و زیارت، امسال سفر به سامرا نیز برای زائران عتبات امکان پذیر است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد برای ثبت نام اینترنتی متقاضیان سفر به عتبات هیچگونه وجهی دریافت نمی شود.

نظافتی با بیان اینکه برای ثبت نام متقاضیان سفر به عتبات، دو راه وجود دارد، تصریح کرد: مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت و ثبت نام از طریق سامانه سازمان در فضای مجازی دو روش برای ثبت نام است.

 

نظافتی با بیان اینکه از اول اسفندماه ثبت نام از متقاضیان آغاز می شود، اظهار داشت: تا یک هفته دیگر، جزئیات کامل درباره ثبت نام ها و صدور ویزا اعلام خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفر به سامرا اظهار داشت: تا پیش از این حضور در کاظمین تنها نصف روز بود، اما در برنامه های تعیین شده، این مدت به افزایش یافته تا کسانی که سفر به سامرا را نیز درخواست کرده اند، بتوانند عازم این شهر شوند.

نظافتی افزود: با توجه به اینکه سفر عمره انجام نمی شود، پیش بینی شده که متقاضیان سفر به عتبات حداقل دو برابر شود و با وجود این، هزینه های کلی افزایشی نخواهد داشت مگر اینکه قیمت بلیط هواپیما یا اتوبوس افزایش یابد.

نظافتی گفت: علت اختلاف هزینه های سفر علاوه بر مدت سفر، به نوع خدماتی که ارائه می شود از قبیل محل اسکان و غذا نیز بستگی دارد.

وی بیان کرد: هزینه های سفر هوایی نیز، از 1 میلیون و 200 هزار تومان آغاز می شود تا 1 میلیون و 650 هزار تومان، اما هزینه های شهرهایی مثل مشهد که مسیر طولانی تر است، بیشتر از این رقم خواهد بود.

به گفته نظافتی این هزینه ها برای اعزام های دانشجویی حدود 20 درصد کمتر است.
امتیاز به خبر :

آرشیو

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست